torsdag, april 12, 2007

shopshop

Igår "råkade" jag beställa en lila fleecetröja till Linus. Det var en tjej på chiforum som sålde likadan oanvänd, jag får verkligen magsår av att hålla på med budgivning. Så jag hittade en sida som hade rea på just den i alla storlekar! Enda sidan jag hittade som hade kvar storlek S på rea *happy* Enligt Anna så är modellen skitbra! I trust her, hon är ju hundklädshopsguru nr 1.


Hade en "diskussion" med en annan tjej på forumet som höll på att tönta sig om att hanhundar inte skall ha rosa osv. Då gick jag lack! Hon påstod att killar/hanar som bär rosa är bögar.
Do I have to say I don't agree? Blev riktigt sne. OBSERVERA! Chihuahuan på bilden har en weewee, en snopp, ett organ som EJ sitter på tikar. Jag gillar rosa, rosa är den finaste färgen som finns, och bara för att jag är en hanhundsmänniska så tycker personen att Linus inte skall ha rosa. Hon skrev tom att Linus tyckte att JAG var pinsam?! Vem är värst? Jag klemar inte med min hund, jag kallar mig inte mamma till Linus. Ja g är hans matte, ägare, ledare... Jag gör inte min hund till en bebis bara för jag tycker det är festligt med lite roliga tröjor, som han dessutom knappt använder mer än när han verkligen behöver det eftersom han blir lätt sjuk.
Blir så trött. Inte undra på att det blir sånna schabloner i samhället. Rosa flickor, blåa pojkar.
Okej, jag är en väldigt tjejig tjej och har alltid varit. Jag älskar rosa och tror fortfarande att jag är en prinsessa. Jag passar perfekt in i samhällets mall för "flickor". Men tycker absolut att killar kan ha rosa. Min farfar använder ju för guds skull rosa skjortor. Han är inte bög ;)
Alltså, jag vet inte vad jag vill ha sagt med mitt inlägg, jag är så förtvivlad. Dock svarade inte tjejen på det jag och andra tjejer på forumet skrev om killar och rosa, vi var alla eniga om att våra hanhundar kan ha rosa/lila halsband och tröjor. Hon blev väl utklassad.

För övrigt så är hundar färgblinda. Det är för mina ögon och för min hunds komfort. Jag skulle aldrig tvinga Linus att bära kläder om han inte hade tyckt om det. Linus är inte mitt motsvarande till barn. Linus är min hund som jag älskar, skulle aldrig göra nåt som får honom att må dåligt.

Är ni med eller emot mig? Ni kanske förstår mitt tänkande trots det röriga inlägget? *upprörd*

4 kommentarer:

Blogger Mika sa...

Håller helt med dig Mikka! Det är bara osäkra människor som inte kan använda vilken färd de vill. Thats it!

04:31  
Anonymous Anonym sa...

Mikaela!
Jag är med dig! Kalix också!
Förstår inte att folk orkar vara så rädda för rosa.. tobias ska ha en rosa slips på ett bröllop snart och jag lovar, han är inte heller gay! =)
Kram solveig

13:53  
Anonymous Anonym sa...

bah vilken tönt! linus har ingen aning om att rosa "inte är för killar". vem FAN bryr sig?? fast hundar är icke färgblinda, men de ser inte lika många färger som vi :)

15:41  
Anonymous Anonym sa...

Rosa e ju den snyggaste färgen ever! Klart att han ska få ha på sig rosa! Haha, ja brukar se till att min pojkvän köper lite rosa skjortor å pikeer, de e ju sååå fräscht!!

00:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida