tisdag, maj 22, 2007

Jobbigt jobb

Måste bara säga att jag är så trött på mitt jobb. Dels för att de tvingar mig göra saker som jag inte är anställd till att göra, och dels för att folket springer runt och snackar massa bullshit. VUXNA människor, övermogna människor. Blir så förbannad! Vid frukosten brukar gubbarna sitta och säga att deras "kärringar" är tjatiga och jobbiga, sen rapar de och tar en snus. Tycker det är så respektlöst att snacka skit som sina fruar, är man inte nöjd med att vara gift så skall man inte heller vara det!! Personligen hade jag blivit förbannad om jag fick reda på att tex Anton suttit o snackat skit om mig till sina kompisar, för så gör man inte. Känner att jag verkligen inte passar in här, var mycket lättare och roligare när det var sommarjobb och folk i ungefär samma ålder som mig. Ca 3-4 veckor kvar sen kommer sommarjobbare igen, tack och lov! Hoppas det blir lite lättare att stå ut då. Förlåt men jag kan inte släppa det, hur vuxna människor kan sitta o prata på det viset?! Sen sitter de och pratar om hur de brukar supa och allt möjligt som de gör när de är lediga, börjar tro att jag är tillbaka på högstadiet. Jag skäms!!

Är jag för känslig eller skall man bara sitta o lyssna och vänta på att deras käkar skall gå i baklås? Roliga är, att det jobbar en "kvinna" här som är runt 35-40 år som är gift med en gubbe här som nyss fyllt 50. Hon sitter och skrattar med när de pratar så, tycker hon att det är OK? Hade inte hon reagerat om hennes gubbe pratat så när hon inte är med? Vet ju att de flesta här gör det, finns ju undantag och de gubbarna är supergoa! Omtänksamma människor :)

Lite off topic, men på Fredag är det löning!! :D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida