onsdag, maj 02, 2007

Besviken.

Misstänkte häromdagen att Linus inte är reggad i jordbruksverket. Så jag frågade min uppfödare om han var det, och hon sa "Ja har du inte fått inbetalningskortet, det kanske inte kom fram då". EHM?! För att regga honom i sjv (svenska jordbruksverket) måste jag skriva under papprena och det har jag inte gjort. Jag mailade sjv och frågade, som jag trodde, han är inte reggad där. VILKET ÄR LAG, ALLA HUNDAR SKALL REGGAS I SJV! Förstår inte varför man ljuger om en sån sak, som uppfödare dessutom?!
Är besviken. Inte alla uppfödare som reggar åt sina valpköpare, men då borde man ju få infon om det, jag visste nämligen inte att det var lag på det först häromdagen. Men eftersom hon sa till mig att hon skickat in allt så ljuger hon för mig. Jag är inte dum liksom, sånna saker är ju enkla att kolla upp. Sjv är snälla som skall skicka papprena till mig så jag kan regga honom, vill att allt skall vara rätt. Har mailat min uppfödare igen och sagt till, så skall det inte gå till. Kul att ha en uppfödare som ljuger för en *not*

Well well.. hoppas ni får en bra dag.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag vet preciiiiis hur det känns.. tyvärr..

21:44  
Anonymous Anonym sa...

tummen ner.. verkligen!
kalix uppfödare hade inte reggat honom där men vi fick alla papper på det. fy vad dåligt att inte ens tala om det för er!

en helt annan sak. vi åt biff med en tomatsallad gjord på basilika, vitlök och ekologiska körsbärstomater. till det päron och mögelost, vitlöksbröd och melon med lufttorkad skinka. det var asdyrt att laga men jäkligt gott! =)

nyttigt ur GI-synpunkt om man inte hade ätit vitlöksbrödet också.. hihi

kram!

09:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida