fredag, maj 25, 2007

Me=psycho?

Jahapp, nu tror väl folk att jag är ett psycho som är och arbetstränar på mitt jobb. Jag har börjat ha med valpen Ville till jobbet nu eftersom han inte klarar sig ensam hemma lika länge som Linus gör, så har vi börjat ensamhetsträna lite, men eftersom jag vet att alla på mitt jobb älskar hundar så har jag satt upp en lapp på min dörr (dörr med glasruta) med texten "Ensamhetsträning pågår, låt dörren vara stängd. Tack!". Inget konstigt med det va? Folk på mitt jobb har ju en tendens till att tycka synd om dessa små söta hundar när de gnäller och vill till matte (dvs mig) så de öppnar dörren och tar ut dogsen. MEN som jag skrev i ett tidigare inlägg så har de stängt av värmen på jobbet, så igår hade vi ca 16-17 grader på kontoret så jag har tagit in den där värmaren man har i bilen och för att värmen skall stanna kvar måste man stänga dörren. Så när vi var klara med första biten av träningen (som för övrigt gick jättebra!) så gick jag in och satte mig vid datorn och skrev in dagens provsvar, då gick det förbi massa okänt folk och som de fönstertittare de är så kikade de in till mig och jag vinkade så glatt, man är ju trevlig liksom. Efter typ 5-10 min insåg jag att lappen satt kvar på dörren!! Eeehm, smart Mikka, smart!! Nu tror folk att jag är ett psycho som måste ensamhetsträna, för de vet ju inte att jag har en liten valp här inne. Suck, detta är Mikka i ett nötskal. Mamma skratta så hon grät när jag berättade om dagens kalkon.

Ni har väl inte missat att det är den 25e idag? I mean, det är Fredag och den 25e!! Lön på Fredagar är helt underbart. Pirrar i min mage när jag tänker på det, jag tror jag är pengatokig.
Har äntligen fått tag på en lila loveholic tröja i S till Linus, jag e skitglad! Tack snälla Marianne på prettydogonline för hjälpen :)

Nu ska jag fortsätta surpla på mitt kalla kaffe som jag inte orkar gå å hälla ut, kan ju inte hälla ut det i paperskorgen?

Trevlig lön-Fredag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida