måndag, september 24, 2007

Sex och shopping

Läste i Metro förra veckan att man får mest bloggläsare om rubriken handlar om shopping eller sex, så jag har en kombination; Sex och shopping. Jag bryr mig inte så mycket om hur många som läser min blogg, det skiter jag i. Men har upptäckt att det är rätt många nu, lite scary. Men wtf, man har ju internetblogg av nån anledning.

Jag brukar inte direkt skriva om shopping, inte för att jag inte tycker om mode utan för att jag inte har behovet av att skriva om vad jag shoppar för nåt och ha en dagens outfit. Men idag kommer det handla lite om shopping. Är så grymt irriterad över att AAF inte säljs i andra länder än i The Big US. Varför får inte vi i Sverige så snygga, kvalités- och prisvärda kläder? Jag är ju sån som hellre klär mig bekvämt än att följa alla modelagar och nu när jag väl hittat ett märke med kläder i precis min smak så finns dem inte i Sverige? Har lyckats få tag på en hoodie som jag hoppas kommer med posten snart, skall bli intressant att se hur storlekarna är innan man beställer då frakt+tull går på en del. Ibland lyckas jag vara cleaver ;) Har gjort en del tabbar, verkar ha lärt mig nu. Är det någon av mina vänner där ute som fastnar för AAF så säg till så kan vi sambeställa, blir ju några kronor billigare åtminstone.

Inte för att jag brukar vara snål, men just nu sparar jag stenhårt utifall jag får lägenhet snart. Kan vara bra att ha en back up-budget då... kanske kommer köpa valp också? Då går det åt en del tusenlappar, väldigt många faktiskt. Känner att Linus kommer att behöva en kompis om vi flyttar, han är ju van vid att ha Ville nära. Fast det är en annan historia som vi kan ta en annan dag.

När jag klädde på mig imorse så slog tanken mig hur FULT det är med lackleggings! Har på mig min hoodklänning från MQ med svarta vanliga leggins till. Dessutom finns lackleggingsena i alla möjliga metalicfärger, förlåt men jag tycker det är fruktansvärt fult, hade aldrig tagit på mig det frivilligt. Efter X antal år som konståkerska har jag fått överdoser av paljetter och sånt glitter på kläder. Lackleggings, nej tack! Nåt annat som är sjukt fult att ha till leggings är alldeles för korta tröjor/klänningar som går precis under rumpan eller över till o med. Ungefär så man hade till tights på dagis.

Har en shoppinglista på vad jag behöver nu när höst och vinterkylan kommer.

* Nya jeans (mörka)
* Skid/snowboardjacka (smalare modell än min pluffsiga dunjacka med pälsluva)
* Snyggkappa
* Skinnstövlar
* Mössa, vantar och halsduk

Av någon anledning så var listan jag hade i huvudet igår längre, jag glömmer så snabbt. Typiskt mig!

Ja, jag vet att ni antagligen läser för att rubriken innehåller ordet sex, men jag kommer inte att skriva om något sådant, puss puss!

(...Jenny, min kusin, min släkting, min vän... jag tror att du skulle älska AAF-kläderna *hint hint*)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

kan ju hoppas att kläderna du beställt inte passar så kan jag få dom ^^
och du får faktiskt flytta snart så du kan köpa singstar!

11:58  
Anonymous Anonym sa...

Oh, Me looove Abercrombie. Fick precis hem en veva kläder därifrån, synd bara att tullen kostar så mkt, det är ju den som förstör! En kompis till mig ville försöka sig på att öppna en butik i stockholm med deras kläder, men dom verkade inte så sugna på idén tyvärr! Hoppas tröjan passar, deras hoodies är ju bara för sköna!:)

23:42  
Anonymous Anonym sa...

Jag håller med dig,lackleggings är helt SJUKT fult,fattar inte att man kan ha på sig det. Tkr att det låter ganska obekvämt också :S

18:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida